15:46 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اتاق بازرگانی ایران

ارز کشور را حیف و میل کرده‌ایم
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید، در ماه‌های ابتدایی شروع تحریم‌های جدید، بخش زیادی از منابع ارزی کشور حیف و میل شدند.
تامین کسری بودجه از محل فروش اوراق دولتی
نماد برتر- رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات معتقد است: دولت باید بازار اوراق قرضه را رونق دهد و کسری بودجه را از آن محل جبران کند.
درد بورس با اخبار مثبت ، گزارش ماهانه شرکتها و گلایه نمایندگان هم درمان نشد
نماد برتر- انتشار اخبار مثبتی مانند تکذیب افزایش نرخ سود سپرده ، لغو قیمت گذاری دستوری فولاد، گزارش ماهانه شرکت ها و و گلایه نمایندگان مجلس هم قادر به درمان درد سه ماه اخیر بورس نشد .
خبر خوش برای شرکت بورسی : مپنا بخشی از پول بلوکه شده در عراق را گرفت
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق از دریافت بخشی از پول بلوکه شده ایران در عراق توسط شرکت بورسی مپنا خبر داد.
چرا از ۱۲ هزار صادرکننده بدون کارت سخنی نمی‌گویید؟
نماد برتر- پس از آنکه چند ماه قبل بانک مرکزی اعلام کرد که رقم بازنگشته ارز حاصل از صادرات بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده و به دنبال آن، اعضای اتاق بازرگانی با رد این عدد اعلام کردند که عدد مربوط به دارندگان کارت‌های بازرگانی بسیار کمتر بوده، حالا اظهار نظر جدید همتی درباره کارتن خواب بودن تعدادی از صادرکنندگان بار دیگر اختلافات را افزایش داده است.
تمام محصولات زنجیره فولاد در بورس عرضه شوند
نماد برتر- تمام محصولات زنجیره فولاد باید در بورس عرضه و قیمت‌ها به نوعی تنظیم شود که نسبتی از قیمت‌های جهانی باشد و حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت‌های جهانی در داخل کشور به فروش برسد.
در کشور هیچکس از روند خصوصی‌سازی رضایت ندارد
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید روند خصوصی‌سازی در کشور طوری بوده که هیچکس از آن رضایت ندارد و مقام معظم رهبری نیز اعلام کردند که این روند رضایت‌بخش نیست.
هدف گذاری ایران برای صادرات یک میلیارد دلاری به سوریه
نماد برتر- کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه از راه‌اندازی ساختمان مرکزی تجارت ایرانیان در پایتخت سوریه خبر داد و گفت: تأسیس این مرکز گامی برای تحقق صادرات یک میلیارد دلاری به سوریه است.
رفع سلب صلاحیت ۴۴ معدن طی ۲سال گذشته
نماد برتر- عضو کارگروه تخصصی شورای عالی معادن با بیان اینکه لازم است تا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها با انجام تعاملات و پیگیری‌های لازم، نسبت به پیشگیری از سلب صلاحیت معادن هوشیار باشند، از بازگشایی ۴۴ معدن که طی دو سال گذشته سلب صلاحیت شده بودند، خبر داد.
عوامل افزایش سنگینی تقاضا + موضوع سوق دهنده تولید به سمت نابودی
نماد برتر- قائم مقام ایمیدرو از آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح تولید کنسانتره مس با ظرفیت ۷۲ هزار تنی و به ارزش ۵۱ میلیون یورو در استان یزد در آینده نزدیک خبر داد.
تولید سالانه ۷۶ هزار تن قیر طبیعی در کشور
نماد برتر- به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع، میزان ذخیره شناخته شده قطعی قیر طبیعی (بیتومین) کشور تاکنون حدود ۱.۵ میلیون تن است و سالانه ۷۶ هزار تن قیر طبیعی در کشور تولید می‌شود.
نتیجه دادگاه بدوی پتروشیمی نوری درباره طلب ۶۵.۹ میلیون دلاری
نماد برتر- پتروشیمی نوری از نتیجه دادگاه بدوی درباره وصول طلب ۶۵.۹ میلیون دلاری سررسید شده ارزی از شرکت بازرگانی پتروشیمی خبر داد و یعد از توقف ، آماده بازگشایی نماد شد.
شریعتی: دولت ریز صادرات را اعلام کند
نماد برتر- جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد که در کنار افت ارزشی صادرات ایران در سال جاری، صادرات وزنی نیز بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته و این سوال را به وجود آورده که کدام کالاها از سبد صادراتی کشور حذف شده‌اند؟
تحرکات قیمت دلار تا کجا ادامه دارد
نماد برتر- در حالی که سناریوهای محتمل دوگانه‌ای برای روند تقاضا و عرضه در بازار سهام پیش بینی شده که با افزایش نرخ دلار از مرز 30 هزار تومان باید در انتظار تحرکات بعدی بود.
برخورد آل کثیری با اقتصاد ایران!
نماد برتر- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، در ماه‌های گذشته در کنار محدودیت‌های کرونا، برخی کشورها نیز رفتاری تبعیض آمیز با اقتصاد ایران داشته‌اند.